Een generiek aanbod competenties voor koppeling aan de instroom-, doorstroom- en uitstroomvereisten van het vormingsaanbod van Halewynstichting v.z.w.
- Artistieke expressie vaardigheden
I MODULE 1 – 2 I
Beginnend
- a. Eigen muzikale ideeën leren creëren en uit te werken zodat deze in de eigen uitvoeringspraktijk aan bod komen
I MODULE 3 – 4 I
Gemiddeld
1.b. De vaardigheden kennen om eigen muzikale ideeën te creëren en uit te werken zodat deze in de eigen uitvoeringspraktijk aan bod komen
- Repertoirekennis
I MODULE 1 – 2 I
Beginnend
2.a. Kennis maken met gevarieerde muziekstijlen
I MODULE 3 – 4 I
Gemiddeld
2.b. Op zoek gaan naar nieuwe muziekstijlen en deze kunnen openen voor de muziekpraktijk
- Samenspel vaardigheden
I MODULE 1 – 4 I
Beginnend
3.a. Leren muzikaal samen te werken in verschillende formaties, variërend naar grootte en stijl.
- Oefen- en repetitie vaardigheden
I MODULE 1 – 4 I
Beginnend
4.a. Leren van oefen- en repetitie vaardigheden die bijdragen tot een betere zelfstudie. Daarbij wordt aandacht besteed aan een correcte en gezonde lichaamshouding door het lichaam zo efficiënt mogelijk te gebruiken en pijn vermeiden.
- Lezen op zicht
I MODULE 1 – 2 I
Beginnend
5.a. Vaardigheden leren om genoteerde muzikale vormen, partituren en ideeën uit te voeren.
I MODULE 3 – 4 I
Gemiddeld
5.b. Vaardigheden kennen om genoteerde muzikale vormen, partituren en ideeën uit te voeren en kunnen, op zicht, een partituur uitvoeren.
- Gehoorvorming
I MODULE 1 – 2 I
Beginnend
6.a. Vaardigheden aanleren om muziek op het gehoor te noteren door het herkennen van patronen en structuren
I MODULE 3 – 4 I
Gemiddeld
6.b. Vaardigheden kennen om muziekpatronen en structuren op het gehoor te herkennen en kunnen een eenvoudige melodie noteren.
- Componeren en arrangeren
I MODULE 3 – 4 I
Gemiddeld
7.a. De basis leren kennen om muziek te componeren en te bewerken/arrangeren en dit voor wisselende bezettingen en stijlen.
- Muziekgeschiedenis
I MODULE 1 – 2 I
Beginnend
10.a. De grondbeginselen leren van de algemene muziekgeschiedenis
- Muziektheorie
I MODULE 1 – 2 I
Beginnend
11.a. De basis kennen van de muziektheorie
- Technologie
I MODULE 1 – 2 I
Beginnend
12.a. Kennis maken met eenvoudige muzieksoftware.
- Sociaal-culturele vaardigheden
I MODULE 1 – 2 I
Beginnend
13.a. Communicatieve en sociale vaardigheden leren via de beleving van muziek
I MODULE 3 – 4 I
Gemiddeld
13.b. Communicatieve en sociale vaardigheden kennen, geëigend aan de beleving van de muziekpraktijk en kunnen deze aanwenden voor
- samenwerking met anderen
- samenwerking met andere gemeenschappen
- werken aan voorbereiding en organisatie in teamverband
- samenwerking met andere individuen in een variëteit aan culturele contexten
- voorstelling/performance van werk op een toegankelijke manier
PDF – Vaardigheden BM