halewynstichting

Menu

Skip to content
  • MUZIEKCURSUSSEN
    • DOORHEEN HET JAAR
      • BASISCURSUS MUZIEK wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • HARMONIE IN THEORIE wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • HARMONIE IN DE PRAKTIJK wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • IMPROVISATIE WORKSHOP
      • OP MAAT
    • ZOMER 2023
      • OUDE MUZIEK
      • ORKESTWEEK
      • JAZZCURSUS
      • POPWEEK
    • OP MAAT
      • FORMULE 1: SAMEN MUZIEK
      • FORMULE 2: COMBO
      • FORMULE 3: JAZZGESCHIEDENIS
      • FORMULE 4: JAZZ IN BELGIË
      • FORMULE 5: JAZZGESCHIEDENIS EN JAZZ IN BELGIË
      • FORMULE 6: POPGESCHIEDENIS
      • FORMULE 7: SOUL
      • FORMULE 8: BLUES
    • PER STIJL
      • BAROK
      • BIG BAND
      • BLUES
      • FUNK
      • JAZZ
      • KLASSIEK
      • KOOR
      • LATIN
      • ORKEST
      • POP
      • RENAISSANCE
      • ROCK
  • INSCHRIJVEN
    • CURSUS
    • NIEUWSBRIEF
  • WERKMATERIAAL
    • HANDOUTS

VAARDIGHEDEN HARMONIE IN DE PRAKTIJK

diploma-png

Een generiek aanbod competenties voor koppeling aan de instroom-, doorstroom- en uitstroomvereisten van het vormingsaanbod van Halewynstichting v.z.w.

  1. Artistieke expressie vaardigheden

I MODULE 1 – 2 I

Gemiddeld

1.b. De vaardigheden kennen om eigen muzikale ideeën te creëren en uit te werken zodat deze in de eigen uitvoeringspraktijk aan bod komen

I MODULE 3 I

Gevorderd

1.c. Beheersen van verscheidene vaardigheden om eigen muzikale ideeën te creëren en te realiseren en deze aanwenden om zijn/haar uitvoeringspraktijk persoonlijk in te vullen

  1. Repertoirekennis

I MODULE 1 – 2 I

Gemiddeld

2.b. Op zoek gaan naar nieuwe muziekstijlen en deze kunnen openen voor de muziekpraktijk

I MODULE 3 I

Gevorderd

2.c. Beschikken over een specifiek en gevarieerd aanbod aan muzikale stijlen uit verschillende tijdsperiodes en regio van de wereld en weten hoe nieuwe bronnen aan te boren

  1. Samenspel vaardigheden

I MODULE 1 – 2 I

Beginnend

3.a. Leren muzikaal samen te werken in verschillende formaties, variërend naar grootte en stijl.

Gemiddeld

3.b. Leren leiding te geven in verschillende formaties, variërend naar grootte, niveau en stijl

I MODULE 3 I

Gevorderd

3.c. De vaardigheden beheersen om muzikaal samen te werken in en leidinggeven aan verschillende formaties, variërend naar grootte, niveau en stijl.

  1. Oefen- en repetitie vaardigheden

I MODULE 1 – 2 I

Beginnend

4.a. Leren van oefen- en repetitie vaardigheden die bijdragen tot een betere zelfstudie. Daarbij wordt aandacht besteed aan een correcte en gezonde lichaamshouding door het lichaam zo efficiënt mogelijk te gebruiken en pijn vermeden wordt.

I MODULE 3 I

Gemiddeld

4.b. Aanleren van oefen- en repetitie vaardigheden die bijdragen tot een betere zelfstudie met aandacht aan een correcte en gezonde lichaamshouding door het lichaam zo efficiënt mogelijk te aan te wenden waardoor pijnen vermeden worden.

  1. Lezen op zicht

I MODULE 1 – 2 I

Beginnend

5.a. Vaardigheden leren om genoteerde muzikale vormen, partituren en ideeën uit te voeren.

I MODULE 3 I

Gemiddeld

5.b. Vaardigheden kennen om genoteerde muzikale vormen, partituren en ideeën uit te voeren en kunnen, op zicht, een partituur uitvoeren.

  1. Gehoorvorming

I MODULE 1 – 2 I

Beginnend

6.a. Vaardigheden aanleren om muziek op het gehoor te noteren door het herkennen van patronen en structuren

I MODULE 3 I

Gemiddeld

6.b. Vaardigheden kennen om muziekpatronen en structuren op het gehoor te herkennen en kunnen een eenvoudige melodie noteren.

  1. Componeren en arrangeren

I MODULE 3 I

Gemiddeld

7.a. De basis leren kennen om muziek te componeren en te bewerken/arrangeren en dit voor wisselende bezettingen en stijlen.

  1. Optreden voor een publiek

I MODULE 1 – 2 I

Beginnend

8.a. Leren op te treden voor een intern publiek

I MODULE 3 I

Gemiddeld

8.b. Leren op te treden voor een publiek en leren om te gaan met kritiek na de uitvoering

  1. Improvisatie

I MODULE 1 – 2 I

Beginnend

9.a. De basis leren van improvisatie door spontaan eigen muziek te vormen of te creëren

I MODULE 3 I

Gemiddeld

9.b. Spontaan eigen muziek kunnen vorm geven en creëren

  1. Muziekgeschiedenis

I MODULE 1 – 2 I

Beginnend

10.a. De grondbeginselen leren van de algemene muziekgeschiedenis

I MODULE 3 I

Gemiddeld

10.b. De grondbeginselen kennen van de algemene muziekgeschiedenis en maken kennis met gespecialiseerde historische stijlontwikkelingen

  1. Muziektheorie

I MODULE 1 – 2 I

Gemiddeld

11.b. De organisatiepatronen kennen in muziek en begrijpen de interacties binnen deze domeinen

I MODULE 3 I

11.c. Beheersen de organisatiepatronen in muziek en deze kunnen aanwenden voor compositie, improvisatie, arrangement en performance 

  1. Technologie

I MODULE 1 – 2 I

Gemiddeld

12.b. In de dagelijkse oefenpraktijk verscheidene muzieksoftwarepakketten gebruiken.

I MODULE 3 I

Gevorderd

12.c. Muziektechnologie beheersen, up-to-date blijven van de meest recente ontwikkelingen en deze kunnen kennis aanwenden voor compositie, improvisatie, arrangement en performance

  1. Sociaal-culturele vaardigheden

I MODULE 1 – 2 I

Gemiddeld

13.b. Communicatieve en sociale vaardigheden kennen, geëigend aan de beleving van de muziekpraktijk en kunnen deze aanwenden voor

  • samenwerking met anderen
  • samenwerking met andere gemeenschappen
  • werken aan voorbereiding en organisatie in teamverband
  • samenwerking met andere individuen in een variëteit aan culturele contexten
  • voorstelling/performance van werk op een toegankelijke manier

I MODULE 3 I

Gevorderd

13.c. Verscheidene communicatieve, sociale en technologische vaardigheden, geëigend aan de beleving van de muziekpraktijk beheersen en kunnen deze aanwenden voor

  • samenwerking met anderen
  • samenwerking met andere gemeenschappen
  • werken aan voorbereiding en organisatie in teamverband
  • samenwerking met andere individuen in een variëteit aan culturele contexten
  • voorstelling/performance van werk op een toegankelijke manier

PDF – Vaardigheden HP

home-png

Widgets
facebook
  • CONTACT
  • KALENDER
  • TIJDSCHRIFT
  • VOORWAARDEN
  • PRIVACYVERKLARING
  • MISSIE EN VISIE
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Our Cookie Policy
Proudly powered by WordPress | Theme: Illustratr by WordPress.com.
 

Reacties laden....