halewynstichting

Menu

Skip to content
  • MUZIEKCURSUSSEN
    • DOORHEEN HET JAAR
      • BASISCURSUS MUZIEK wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • HARMONIE IN THEORIE wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • HARMONIE IN DE PRAKTIJK wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • IMPROVISATIE WORKSHOP
      • OP MAAT
    • ZOMER 2023
      • OUDE MUZIEK
      • ORKESTWEEK
      • JAZZCURSUS
      • POPWEEK
    • OP MAAT
      • FORMULE 1: SAMEN MUZIEK
      • FORMULE 2: COMBO
      • FORMULE 3: JAZZGESCHIEDENIS
      • FORMULE 4: JAZZ IN BELGIË
      • FORMULE 5: JAZZGESCHIEDENIS EN JAZZ IN BELGIË
      • FORMULE 6: POPGESCHIEDENIS
      • FORMULE 7: SOUL
      • FORMULE 8: BLUES
    • PER STIJL
      • BAROK
      • BIG BAND
      • BLUES
      • FUNK
      • JAZZ
      • KLASSIEK
      • KOOR
      • LATIN
      • ORKEST
      • POP
      • RENAISSANCE
      • ROCK
  • INSCHRIJVEN
    • CURSUS
    • NIEUWSBRIEF
  • WERKMATERIAAL
    • HANDOUTS

VAARDIGHEDEN HARMONIE IN THEORIE

diploma-png

Een generiek aanbod competenties voor koppeling aan de instroom-, doorstroom- en uitstroomvereisten van het vormingsaanbod van Halewynstichting v.z.w.

  1. Artistieke expressie vaardigheden

Beginnend

  1. a. Eigen muzikale ideeën leren creëren en uit te werken zodat deze in de eigen uitvoeringspraktijk aan bod komen

Gemiddeld

1.b. De vaardigheden kennen om eigen muzikale ideeën te creëren en uit te werken zodat deze in de eigen uitvoeringspraktijk aan bod komen

  1. Repertoirekennis

Beginnend

2.a. Kennis maken met gevarieerde muziekstijlen

Gemiddeld

2.b. Op zoek gaan naar nieuwe muziekstijlen en deze kunnen openen voor de muziekpraktijk

Gevorderd

2.c. Beschikken over een specifiek en gevarieerd aanbod aan muzikale stijlen uit verschillende tijdsperiodes en regio van de wereld en weten hoe nieuwe bronnen aan te boren

  1. Gehoorvorming

Beginnend

6.a. Vaardigheden aanleren om muziek op het gehoor te noteren door het herkennen van patronen en structuren

Gemiddeld

6.b. Vaardigheden kennen om muziekpatronen en structuren op het gehoor te herkennen en kunnen een eenvoudige melodie noteren.

Gevorderd

6.c. Vaardigheden beheersen om muziek op het gehoor te herkennen en kunnen melodieën, akkoordenopeenvolgingen etc. op het gehoor neerschrijven. 

  1. Muziektheorie

Beginnend

11.a. De basis kennen van de muziektheorie

Gemiddeld

11.b. De organisatiepatronen kennen in muziek en begrijpen de interacties binnen deze domeinen

Gevorderd

11.c. Beheersen de organisatiepatronen in muziek en deze kunnen aanwenden voor compositie, improvisatie, arrangement en performance

  1. Technologie

Beginnend

12.a. Kennis maken met eenvoudige muzieksoftware.

Gemiddeld

12.b. In de dagelijkse oefenpraktijk verscheidene muzieksoftwarepakketten gebruiken.

Gevorderd

12.c. Muziektechnologie beheersen, up-to-date blijven van de meest recente ontwikkelingen en deze kunnen kennis aanwenden voor compositie, improvisatie, arrangement en performance

  1. Sociaal-culturele vaardigheden

Beginnend

13.a. Communicatieve en sociale vaardigheden leren via de beleving van muziek

Gemiddeld

13.b. Communicatieve en sociale vaardigheden kennen, geëigend aan de beleving van de muziekpraktijk en kunnen deze aanwenden voor

  • samenwerking met anderen
  • samenwerking met andere gemeenschappen
  • werken aan voorbereiding en organisatie in teamverband
  • samenwerking met andere individuen in een variëteit aan culturele contexten
  • voorstelling/performance van werk op een toegankelijke manier

PDF – Vaardigheden HT

home-png

Widgets
facebook
  • CONTACT
  • KALENDER
  • TIJDSCHRIFT
  • VOORWAARDEN
  • PRIVACYVERKLARING
  • MISSIE EN VISIE
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Our Cookie Policy
Proudly powered by WordPress | Theme: Illustratr by WordPress.com.
 

Reacties laden....