halewynstichting

Menu

Skip to content
  • MUZIEKCURSUSSEN
    • DOORHEEN HET JAAR
      • BASISCURSUS MUZIEK wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • HARMONIE IN THEORIE wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • HARMONIE IN DE PRAKTIJK wordt niet georganiseerd in 2022/2023
      • IMPROVISATIE WORKSHOP
      • OP MAAT
    • ZOMER 2023
      • OUDE MUZIEK
      • ORKESTWEEK
      • JAZZCURSUS
      • POPWEEK
    • OP MAAT
      • FORMULE 1: SAMEN MUZIEK
      • FORMULE 2: COMBO
      • FORMULE 3: JAZZGESCHIEDENIS
      • FORMULE 4: JAZZ IN BELGIË
      • FORMULE 5: JAZZGESCHIEDENIS EN JAZZ IN BELGIË
      • FORMULE 6: POPGESCHIEDENIS
      • FORMULE 7: SOUL
      • FORMULE 8: BLUES
    • PER STIJL
      • BAROK
      • BIG BAND
      • BLUES
      • FUNK
      • JAZZ
      • KLASSIEK
      • KOOR
      • LATIN
      • ORKEST
      • POP
      • RENAISSANCE
      • ROCK
  • INSCHRIJVEN
    • CURSUS
    • NIEUWSBRIEF
  • WERKMATERIAAL
    • HANDOUTS

VAARDIGHEDEN IMPROVISATIEWORKSHOP

diploma-png

Een generiek aanbod competenties voor koppeling aan de instroom-, doorstroom- en uitstroomvereisten van het vormingsaanbod van Halewynstichting v.z.w.

  1. Artistieke expressie vaardigheden

Gevorderd

  1. c. Beheersen van verscheidene vaardigheden om eigen muzikale ideeën te creëren en te realiseren en deze aanwenden om zijn/haar uitvoeringspraktijk persoonlijk in te vullen
  1. Repertoire kennis

Gemiddeld

2.b. Op zoek gaan naar nieuwe muziekstijlen en deze kunnen openen voor de muziekpraktijk

Gevorderd

2.c. Beschikken over een specifiek en gevarieerd aanbod aan muzikale stijlen uit verschillende tijdsperiodes en regio van de wereld en weten hoe nieuwe bronnen aan te boren

  1. Samenspel vaardigheden

Gemiddeld

3.b. Leren leiding te geven in verschillende formaties, variërend naar grootte, niveau en stijl

Gevorderd

3.c. De vaardigheden beheersen om muzikaal samen te werken in en leiding geven aan verschillende formaties, variërend naar grootte, niveau en stijl.

  1. Oefen- en repetitie vaardigheden

Gemiddeld

4.b. Aanleren van oefen- en repetitie vaardigheden die bijdragen tot een betere zelfstudie. met aandacht aan een correcte en gezonde lichaamshouding door het lichaam zo efficiënt mogelijk te aan te wenden waardoor pijnen vermeden worden.

Gevorderd

4.c. Beheersen van verscheidene oefen- en repetitie vaardigheden die hun zelfstudie efficiënter maken. Daarbij zijn ze zich bewust van een correcte en gezonde lichaamshouding door hun lichaam zo efficiënt mogelijk in te zetten waardoor pijn vermeden wordt.

  1. Lezen op zicht

Gevorderd

5.c. De vaardigheden beheersen om genoteerde muzikale vormen, partituren en ideeën communicatief uit te voeren en zijn in staat om complexe muziekpartituren op zicht uit te voeren.

  1. Gehoorvorming

Gevorderd

6.c. Vaardigheden beheersen om muziek op het gehoor te herkennen en kunnen melodieën, akkoordenopeenvolgingen etc. op het gehoor neerschrijven.

  1. Componeren en arrangeren

Gemiddeld

7.a. De basis leren kennen om muziek te componeren en te bewerken/arrangeren en dit voor wisselende bezettingen en stijlen.

Gevorderd

7.b. De vaardigheden beheersen om muziek te componeren en te bewerken  voor wisselende bezettingen naar grootte, niveau en muziekgenre. 

  1. Optreden voor een publiek

Gemiddeld

8.b. Leren op te treden voor een publiek en leren om te gaan met kritiek na de uitvoering

Gevorderd

8.c. Beheersen van alle vaardigheden die nodig zijn voor een publiek optreden

  1. Improvisatie

Gemiddeld

9.b. Spontaan eigen muziek kunnen vorm geven en creëren

Gevorderd

9.c. Het beheersen van meerdere technieken, in verschillende muziekstijlen, om over niet genoteerde muziek te improviseren

  1. Muziekgeschiedenis

Gevorderd

10.c. Het repertoire van de muziekstijl kennen waarmee aan de slag gegaan wordt en deze kunnen situeren in een historische context

  1. Muziektheorie

Gevorderd

11.c. Beheersen de organisatiepatronen in muziek en deze kunnen aanwenden voor compositie, improvisatie, arrangement en performance.

  1. Technologie

Gevorderd

12.c. Muziektechnologie beheersen, up-to-date blijven van de meest recente ontwikkelingen en deze kunnen kennis aanwenden voor compositie, improvisatie, arrangement en performance

  1. Sociaal-culturele vaardigheden

Gemiddeld

13.b. Communicatieve en sociale vaardigheden kennen, geëigend aan de beleving van de muziekpraktijk en kunnen deze aanwenden voor

  • samenwerking met anderen
  • samenwerking met andere gemeenschappen
  • werken aan voorbereiding en organisatie in teamverband
  • samenwerking met andere individuen in een variëteit aan culturele contexten
  • voorstelling/performance van werk op een toegankelijke manier

Gevorderd

13.c. Verscheidene communicatieve, sociale en technologische  vaardigheden, geëigend aan de beleving van de muziekpraktijk beheersen en kunnen deze aanwenden voor

  • samenwerking met anderen
  • samenwerking met andere gemeenschappen
  • werken aan voorbereiding en organisatie in teamverband
  • samenwerking met andere individuen in een variëteit aan culturele contexten
  • voorstelling/performance van werk op een toegankelijke manier

PDF – Vaardigheden IMP

home-png

Widgets
facebook
  • CONTACT
  • KALENDER
  • TIJDSCHRIFT
  • VOORWAARDEN
  • PRIVACYVERKLARING
  • MISSIE EN VISIE
Privacy en cookies: Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan op deze site, ga je akkoord met het gebruik hiervan.
Voor meer informatie, onder andere over cookiebeheer, bekijk je: Our Cookie Policy
Proudly powered by WordPress | Theme: Illustratr by WordPress.com.
 

Reacties laden....